30.3.16.

BOLNICA, JANUAR 2014. III deo

         U ponedeljak je u viziti bila doktorka Jelena. Meni se ne obraća, kao da me nema, a i ja ne znam šta da pitam. Pošto sam završila ovu turu dexametasona, krvni pritisak je opet u redu i ja se osećam bolje. Doktorka traži od Maje da kupi lek zometu koji se ne dobija na recept ali ga ima u apotekama. Lek se daje introvenozno, a služi da iz krvi vrati kalcijum u kosti i tako ih ojača, što meni treba.
         U sledećoj viziti pitam doktorku kad ću kući. Ona mi odgovara da će mi reći na vreme, da ne brinem. Nastavljam sa novim blokom dexametasona - četiri dana, a krvni pritisak mi je opet povišen. U toku vizite sam čula razgovor između doktorki, na hematologiji su uglavnom doktorke, da bi kod mene trebalo primeniti protokol TAD. Nakon dan-dva obaveštavaju me da u Domu zdravlja tražim recept za lek talidomid. Postoji posebna lista lekova koji se na recept mogu uzeti u samo nekoliko apoteka. Moja drugarica Cica završava sve to u vezi sa lekom,i preuzima ga u apoteci „Sveti Sava“. Tako, pored drugih lekova,uveče, pola sta pre spavanja počinjem da pijem talidomid.
          U petak me doktorka obaveštava da idem kući u sredu,12. februara. Pre nego što sam dobila  otpusnu listu, doktorka nam je objasnila da bi lečenje trebalo nastaviti po protokolu TAD, ali da je potrebno da Fond za zdravstveno osiguranje na zahtev konzilijuma Instituta za hematologiju odobri da se za lečenje koristi lek nove generacije, velkada. Lečenje bi se sastojalo od talidomida, koji već pijem, četiri injekcije velkade, koje se primaju na približno četiri dana, i uz to dva dana dexametasona uz svaku injekciju. Zbog lekova nove generacije, doktorka je bila vrlo zadovoljna tom terapijom. Ona je smatrala da treba početi sa takvom terapijom, objasnila nam je, a ne sa terapijom WAD, kako je odlučio konzilijum. Dodala je i da je zbog bolova koje trpim trebalo odmah delovati, tako da je odluka konzilujuma bila ispravna. Na taj način su otklonjeni svi nesporazumi.Za sve se mogu njoj obratiti, zato što sam sada njen pacijent.Novi prijem u bolnicu je zakazan za 21. mart, a dotle treba da prođu procedure u Fondu za zdravstveno osiguranje.

Нема коментара:

Постави коментар