2.4.16.

DANI U BOLNICI, SOBA 114. II deo

         Pošto ništa ne znam o hemoterapijama, nuspojavama i drugim problemima, najlakše učim pitajići njih dve. Bolest su prihvatile zdravom logikom da se moraju lečiti, nisu opterećene čitanjem o bolesti i lekovima po internetu, ne sumnjaju u ispravnost lečenja. Iz razgovora sa njima sam saznala da su glavne nuspojave pad imuniteta, propadanje perifernih nerava i problemi sa stolicom - zatvor. Obe cimerke piju talidomid već skoro dve godine. Žana kaže da na stopalima ima bolne otoke, kao jastučiće, da joj je teško duže da hoda, a ja vidim da u odnosu na mene, odlično hoda. Obe mi kažu da su tokom terapije zbog dexametasona oscilirale u težini, čak do deset kilograma, i osećale se vrlo naduveno.
        Žana, koja je mlađa i puna snage, mnogo mi pomaže kad treba nešto da uradim, a ne mogu od bolova. Jedan od cimera pored vrata je nepokretan. Ima otečeno koleno na koje ne može da se osloni. Drugom, preko puta, tek pridošlom, dijagnoza bolesti još nije uspostavljena.
        Uklapam se u njihov već uspostavljeni odnos, prateći ponašanje Žane koja mi se čini dobronamernom i pravičnom.Problemi uglavnom nastaju oko otvaranja prozora, uključivanja svetla i televizora. Pošto je televizor najbliži Žani, njoj prepuštamo sve. Moj krevet je u odnosu na ekran postavljen tako da ne vidim sliku, pa mogu da pratim samo govorne emisije.Međutim, to mi nije ni važno jer imam prečih stvari koje me okupiraju. Najčešća rasprava je oko programa na Pinku i narodne muzike, ali je Žana uglavnom rešava u svoju korist.Inspirisana muzikom na televiziji Dana se pohvalila da lepo peva i da je malo falilo da izabere karijeru pevačice. Na moj nagovor, jedno veče počela je da peva za nas u sobi. Vrlo brzo smo se pridružili i mi ostali i napravili žurku. Igra i pesma nisu uobičajna slika u bolničkim sobama, ali nama je godilo ovo opuštanje.
        Najčešće zajedničke teme u sobi su šta je rečeno u viziti,koji pregledi koga čekaju i slično. Kod mene i cimera koji je pokretan su oscilacije pritiska. Od njega saznajem šta su signali za visok pritisak i ponešto o lekovima. Meni prija lek enelapril.Otkrila sam da je najbolje da ga popijem tačno kad treba, da mi introvenozno daju dexametason, pa jedan lek diže, a drugi spušta pritisak. Vremenom se i organizam navikao, pa oscilacije nisu bile tako velike.

Нема коментара:

Постави коментар